IB diploma programı nedir?
“Dikkatli, istikrarlı ve etkileyici bir şekilde, IB programı dünyanın en çok saygı duyulan üniversite öncesi eğitim programı haline geldi.”
(International Quarterly)
Uluslararası Bakalorya (IBDP), İsviçre, Cenevre'de IB organizasyonu tarafından kurulan ve 1968'den beri resmi olarak tanınan ilk programdır. Diploma programı, 16-19 yaş arası öğrenciler için lisede ve dünyanın en prestijli okullarında sunulmaktadır. Daha sonra ilkokulları (PYP) ve ortaokulları (MYP) içerecek şekilde genişletilmiştir. Günümüzde ise tam 157 ülkede IB programını sunan 5000'den fazla okul bulunmaktadır. 2012'den bu yana öğrencileri mesleki eğitime hazırlayan IB kariyer odaklı program da bulunmaktadır.
Tarih
1924’te Birleşmiş Milletler tarafından desteklenerek kurulan ve ilk resmi “uluslararası” okul olan “Uluslararası Cenevre Okulu”nda (Ecolint), UNESCO’nun da yardımlarıyla kurulan “Uluslararası Okullar Sınavları Sendikası” (ISES) daha sonra IB organizasyonu olarak göreve geçti. IB merkezi hâlâ Cenevre'de bulunuyor.
IB felsefesinin kökenleri
Uluslararası Cenevre Okulu’nda, bir Fransızca öğretmeni olan Marie-Therese Mauerte (1890-1989) UNESCO'nun isteği üzerine “Do Education Techniques for Peace Exist?” adlı çalışmasını kaleme aldı. Eserinde “Ecole Normale Superieure Paris”de eski bir tarih öğretim görevlisi olan ve “sentetik coğrafya” terimini Ecolint’de kullanan ilk öğretmen olan babası Paul Dupuy'dan esinlenmiştir. Mauerte’nin bu eseri, daha sonra IB felsefesinin temelini oluşturmuştur.
Resmi IB websitesi:
http://www.ibo.org
Education for a better world
IB/GIB diplomalarının artıları nelerdir?
IB eğitimini özel kılan nedir?
Zorlu müfredata ek olarak öğrenciler, aktif, şefkatli ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmaya teşvik edilir. 1968'deki tanıtımından bu yana diploma programı yapılandırmacı ve öğrenci odaklı bir yaklaşım izlemiştir. Müfredat, öğrencilerin deneyimlerine ve bilgilerine göre şekillenir, somut uygulamalarla pekiştirilerek diğer bağlamlara aktarılır. IB eğitiminde öğrenciler öğrenmenin merkezindedirler. Öğrenmeleri için sorumluluk alırlar ve bunları bilinçli olarak öğrenme süreçlerine yansıtırlar. Bu nedenle IB eğitimi özellikle öğrencilerin kendi kendine öğrenmelerine yönelik olarak tasarlanmış bütünsel bir yaklaşıma dayanmaktadır.