Kapsayıcılık

İELEV Okulları her öğrencinin biricik olduğuna inanır. Dahil etme politikası, öğrencilerin farklı öğrenme stillerine, becerilerine ve özel gereksinimlerine sahip olduğu gerçeğini vurgular. Bu nedenle, İELEV Okulları, öğrencilerin tam potansiyellerine ulaşmalarını sağlamak için özel ihtiyaçları konusunda destek sağlarken, her öğrenciyi hem müfredat hem de ders dışı etkinliklere katılmaya teşvik eder.

Farklılaştırılmış öğrenme, öğrenci kulüpleri, CAS projeleri, destek materyalleri ve okul rehberlik hizmetleri sayesinde her bir okul üyesinin kaynaştırılması sağlanmaktadır.

Dahil Etme Politikasının Sınıfta Uygulanması

Sınıfların büyüklüğü, farklılaştırılmış öğretimi mümkün kılmak için öğrenci ve öğretmen sayısıyla orantılı olmalıdır.

Okul, farklı konularda özel yeteneklere sahip öğrenciler için yeterli alan sağlar.

Grup etkinlikleri, ders planlarına da dahil edilen hem çevrimiçi hem de yüz yüze olarak her zaman teşvik edilir.

Koordinatör, bireysel adayların ihtiyaçlarını karşılamak için uygun oturma düzenini ayarlayabilir (örneğin, görme veya işitme sorunu olan bir aday için öne yakın oturmak uygun olabilir).

Özel Eğitim İhtiyaçlarıyla İlgilenmek

Bir aday, tıbbi bir durumu ve semptomlarını en aza indirmek için ilaç alabilir.

Bir adayın refahı veya güvenliği için gerekliyse, bir bakım asistanı hazır bulunabilir. Yardımcının başka bir aday veya adayın yakını olmaması gerekir.

Normalde bir yardımcı (örneğin, renkli bir kaplama, bir ses yükseltme cihazı, bir radyo cihazı, bir işitme cihazı, az görme cihazı, bir büyüteç, renkli filtreli lensler) kullanan bir adayın sınavlarda kullanmasına izin verilir.

İşitme sorunu olan bir aday, bir iletişimciden talimat alabilir. Bu düzenleme, sınavın işleyişini ve talimatları bir sınav kağıdında açıklamakla sınırlı olmalıdır. İletişimci, makaledeki bir sorunun herhangi bir yönü hakkında bilgi aktarmamalıdır.

Akademik Destek

Okul, her öğrencinin öğrenebileceğine ve başarılı olabileceğine inanır.

Okul, ekstra yardıma ihtiyacı olan öğrenciler için ek destek materyalleri sağlar.

Öğretmenler, farklılaştırılmış öğretim stratejilerinin öneminin farkındadır ve derslerini, öğretim ortamı ve zorluk düzeyine göre sınıf materyallerini çeşitlendirerek farklı öğrenme profillerine fırsatlar vererek yönetirler.

Öğrenciler, zaman yönetimi stratejileri konusunda danışmanlar tarafından bilgilendirilir ve öğrenci profillerini, etkileşim kalıplarını, kariyer eğilimlerini ve mevcut durumlarını görmek için çeşitli anketler uygulanır.

Kültürel Çeşitlilik

Okul, farklı etnik kökenlere, geçmişlere ve yeteneklere sahip tüm öğrencileri kucaklar.

Okulda çeşitli konularda eğitim veren Avrupalı ve Türk öğretmenler bulunmaktadır; öğrenciler okul eğitimleri sırasında farklı kültür ve dillerle tanışırlar.

Öğrenci konseyi ayrıca bağış toplama ve kutlamalar gibi etkinlikler düzenlemektedir.

Okul, her türlü yabancılaştırmaya, ayrımcılığa şiddetle karşı çıkar; okul topluluğu klişelere karşı, prototiplerden yanadır. Tüm bireyler, çeşitliliğe sahip bir okul topluluğunun parçası olarak kabul edilir.

Okula Erişim ve Kaliteli Eğitim

Okul, her öğrencinin öğrenebileceğine ve başarılı olabileceğine inanır.

Her öğrencinin IB DP alma fırsatı vardır.

Okul, gerçekçi beklentilerin çok ötesinde olan öğrencilere burs vermektedir.

Okul, destek gruplarını ve kendi kendine çalışma ortamlarını teşvik etmek için fiziksel fırsatlar sağlar.

IB Koordinatörünün Sorumlulukları

IB Koordinatörü, özel ihtiyaçları olan öğrencileri desteklemek için öğretmenlerle birlikte çalışmaktan sorumludur. IB Koordinatörü ayrıca engelli öğrenciler için IB'ye başvuru sürecinde de yardımcı olur. IB tarafından onaylandıktan sonra, IB Koordinatörü öğrenciye sınavlar için destek materyalleri sağlayabilir.

Ebeveynlerin Hak ve Sorumlulukları

Ebeveynler, öğrencilerin ve okulun gelişimine gayri resmi ve aynı zamanda resmi olarak dahil olurlar. Gayri resmi katılım, çocuğun öğrenme desteği ihtiyaçları ve özel eğitim ihtiyaçlarındaki herhangi bir değişikliğin yanı sıra çocuğun öğrenmesini etkileyebilecek diğer konular hakkında okulla iletişim ile karakterize edilir. Resmi katılım, çocuklarının öğrenme desteği gereksinimlerine ilişkin tüm bilgi ve belgelerin ve IBO düzenleme talepleri için gerekli belgelerin sağlanmasını ifade eder.

Olumlu ebeveyn katılımı genel olarak tüm çocukların başarısı için son derece önemlidir, bu nedenle ebeveynlere gözden geçirme toplantılarında, ebeveyn istişarelerinde ve göreve başlama toplantılarında görüşlerini ifade etme, karar vermede aktif olma ve çocuklarının eğitimine katılma fırsatı verilecektir.

Öğretmenin Hak ve Sorumlulukları

Sınıf içinde ve dışında iyi bir gözlemin ardından öğretmenler, öğrenme zorluklarını belirlemede ve gerektiğinde öğrenciyi danışmana veya IB koordinatörüne yönlendirmede etkilidir.

Öğretmenler, Öğrenme Destek Kurulu tarafından önerilen uygun müdahaleleri uygulamaktan ve öğrenci ilerlemesinin doğru kayıtlarını tutmaktan sorumludur. Öğretmenler gerekli tüm eğitimlere katılırlar, varsa özel eğitim hizmetlerinin sunumunda sağduyu ve gizlilik gösterirler. Her öğretmene mesleki gelişim fırsatları sağlanır.

Öğrencinin Hak ve Sorumlulukları

Öğrencilerin birincil görevi, IB politika ve prosedürlerini takip etmektir. Öğrenciler ayrıca yardım için akademisyenlere, personele ve yönetime yaklaşmak için inisiyatif almalıdır. Bu nedenle öğrenciler hem toplantılara hem de derse aktif olarak katılmalıdır. Ayrıca, yükümlülüklerini kabul etmeli ve haklarını başkalarının haklarına saygı duyacak şekilde kullanmalıdırlar.

Öğrenci Konseyi, tüm İELEV öğrencilerinin görüşlerini almak için toplantılar düzenler ve öğrencilerin endişelerini ve isteklerini görüşmek üzere okul yöneticileriyle bir araya gelir. Öğrenci konseyi ve konsey başkanı öğretmenler tarafından atanmaz. Akademik başarısı ne olursa olsun herkes bir sınıfı temsil edebilir. Bu nedenle her öğrenci konseye aktif olarak katılabilir. DP öğrencilerine, şikayetlerinin yanıtlanma biçiminden memnun kalmamaları durumunda sorgularına devam etmeleri için aday hesapları verilir.

Rehberlik

Okul, özel ihtiyaçları olan öğrenciler için tasarlanmış öğretim ve öğrenim olanaklarını teşvik eder.

Okul danışmanlığı, öğrencilerin becerileri, öğrenci profilleri ve tutumları açısından geri bildirim almak için anketler sağlar.

Öğrenciler düzenli olarak okul psikolojik danışmanı öğretmenleriyle tanışır. Herhangi bir öğrenci kişisel bir sorunu paylaşırsa, okul yılı boyunca ilerleme raporlarıyla desteklenir.

Alan öğretmenleri, öğrencilerin akademik ve duygusal gelişimi hakkında bilgi alışverişinde bulunmak için danışman öğretmenlerle buluşur.

Dahil Etme Politikasının İletilmesi

Okul Katılım Politikamız, Yeni Program Standartları ve Uygulamalarında (2020) açıklanan politika geliştirme gerekliliklerine uygundur. Okul personelini güncellemek ve koordine etmek için gerçekleştirilen düzenli IB toplantıları vardır. Okul, çeşitliliği kabul eden ve kutlayan bir okul kültürünü beslemek için politika uygulamasını Standard 0301'e dayandırır. Dahil Etme Politikasının yıllık incelemelerine tüm okul ekibi dahil edilir.

Kültür 2: Okul, tüm öğrencilerin tam potansiyellerine ulaşmasını destekleyen kültürler yaratan bir kaynaştırma politikası uygular, iletir ve düzenli olarak gözden geçirir. (0301-02)

IB felsefesi ve öğrenme profili, müfredata ve sınıf içi etkinliklere dahil edilir; ayrıca okul web sitesinde politikalarla birlikte ve okul binasında posterler ve öğrenci çalışmaları ile etkili bir şekilde tanıtılır.

Kültür 6: Okul, tutarlı olduklarından ve IB felsefesini yansıttıklarından emin olmak için IB zorunlu politikalarını uygular, iletir ve düzenli olarak gözden geçirir. (0301-06)

Politika İncelemesi

Bu Politika, herhangi bir IBO veya Hükümet gereksinimlerine yanıt vermek için gerektiğinde ve gerektiğinde gözden geçirilecektir. Bu tür bir değişikliğin olmaması durumunda, politika iki yıllık bir döngüde gözden geçirilecektir.