Dersin tanıtımı ve amaçları

Neden tarih? Geçmiş dersleri inceleyerek öğrenciler, günümüzdeki kimliklerini ve kültürlerini anlamayı öğrenirler. Bununla birlikte, küreselleşmiş bir dünyada tarihi uluslararası bir perspektiften incelemek ve farklı kültürleri anlamak için farklı dünya bölgelerinin tarihi olaylarını araştırmak önemlidir.

Bu derste öğrenciler tarihçiler gibi düşünmeye ve çalışmaya teşvik edilir. Öğrenciler farklı kaynakların araştırılması, yorumlanması ve analizine katılırlar. Tarihsel olaylar hakkındaki farklı bakış açılarını ve görüşlerini değerlendirme becerilerini geliştirirler.

İELEV'de standart seviyede Tarih dersinin (Tarih SL'si) amacı öğrencilerin merakını arttırmaktır. Amacımız;

  • Geçmiş hakkında daha fazla bilgi edinmek,
  • Öğrencileri farklı bakış açılarıyla çalışmaya ve tarihsel kavramları, olayları ve gelişmeleri anlamaya teşvik etmek,
  • Farklı dünya bölgelerinin tarihini inceleyerek uluslararası farkındalığı geliştirmek,
  • Tarihsel kronoloji, tarihsel bağlam ve farklı tarihsel perspektiflerin anlamlarını tanıyarak tarihi bir disiplin olarak anlamak,
  • Farklı kaynakları analiz etme gibi tarihsel becerileri geliştirmek,
  • Geçmişi daha iyi anlayabilmek için geçmişi yansıtmaktır.

Ders programı taslağı ve içeriği:

Öğrenciler, programın ikinci yılının sonunda IB DP'den standart bir sınava girecekleri için aşağıdaki konular Tarihte (SL) zorunludur:

Öngörülen konu:

"Haklar ve Protestolar" 20. yüzyılın ortalarında haklar ve özgürlükler için verilen mücadelelere odaklanıyor.

Örnek olay 1: Amerika Birleşik Devletleri'nde sivil haklar hareketi (1954-1965)
Örnek olay 2: Apartheid Güney Afrika (1948-1964)

İki dünya tarihi konusu:

  • Otoriter Devletler (20. yüzyıl)
  • Soğuk Savaş: Süper güç gerilimleri ve rekabetleri (20. yüzyıl)

Tarihsel inceleme (IA):

Öğrencilerin ilgilendikleri bir konu hakkında tarihsel bir araştırma yapmaları gerekir. Konu, ders programı ile ilgili olmak zorunda değildir. Tarihsel araştırmaların bileşenleri derste açıklanmaktadır. Her öğrenci araştırmayı bireysel olarak hazırlar ve konu öğretmeni tarafından denetlenir ve değerlendirilir.

Değerlendirme Bilgisi:

Dış Değerlendirme:

Paper 1: Öngörülen konulardaki kaynak bazlı bir kağıt (% 30).
Paper 2: Dünya tarihi konularında kompozisyona dayalı bir makale (% 45).

İç Değerlendirme:

Tarihsel Araştırma (IA): Bu bileşen, tarih öğretmeni tarafından dahili olarak değerlendirilir ve ardından IB (% 25) tarafından harici olarak denetlenir.