IBDP İngilizce B (Higher Level veya Standard Level)
Dersin tanımı ve amaçları:
IB DPDil B-İngilizce kursu, öğrencilere İngilizceyi edinme ve dil çalışmaları yoluyla diğer kültürleri anlamaları fırsatı sunar. Dil B - İngilizce, hedef dilde belli bir bilgiye ve deneyime sahip öğrenciler için tasarlanmıştır.
İngilizce (HL ve SL) Dersinin amacı:
- Öğrencilerin kültürlerarası anlayışlarını geliştirmek
- İngilizceyi çeşitli bağlamlarda anlamalarını ve çeşitli amaçlarla kullanmalarını sağlamak
- Başka kültürlerden gelen insanların farklı bakış açılarını ve beğenisini çeşitli metinlerin incelenmesi ve sosyal etkileşim yoluyla teşvik etmek
- Öğrencilerin diğer bilgi alanlarıyla ilişkili olarak dilin rolü hakkındaki farkındalığını geliştirmek
- Öğrencilerin, aşina oldukları diller ve kültürler arasındaki ilişki hakkındaki farkındalığını geliştirmek
- Öğrencilerin İngilizceyi kullanarak daha yüksek seviyelerde bilgi edinmeleri, çalışmaları ve günlük hayatlarında İngilizceyi rahatlıkla kullanabilmeleri için bir temel sağlamak
- Öğrendikleri yabancı dilden zevk almalarını, yaratıcılıklarını geliştirmelerini ve entelektüel etkileşimleri için fırsat sağlamak
Sadece HL:
- Orijinal olarak İngilizce dilinde yazılmış iki edebi eseri anlama ve analitik becerilerini geliştirmek
Ders programı taslağı ve içeriği:
- Kimlikler
- Deneyimler
- İnsan Yaratıcılığı
- Sosyal Organizasyon
- Gezegeni Paylaşıyorum
Değerlendirme bilgileri:
Dış Değerlendirme SL:
- Paper 1: çeşitli izleyiciler, bağlamlar ve amaçlarla üç görev arasından seçim. Her görev, müfredattan farklı bir temaya dayanmaktadır. Öğrenciler görevlerden birine 250-400 kelimelik bir cevap yazarlar (%25)
- Paper 2: İki ayrı bölüme ayrılmıştır: beş temadan çıkan farklı konuları kapsayan dinleme (üç dinleme metni ve okuma (üç yazılı metin) (% 50)
İç Değerlendirme SL:
- Bireysel Sözlü: Seçilen fotoğrafın üzerine bir sunum hazırlama. Daha sonra sunuma dayalı öğretmenle tartışma (%25)
Dış Değerlendirme HL:
- Paper 1: Öğrencinin yazma becerisini değerlendirir. Öğrenciler üç görevin birinden 450-600 kelimelik bir cevap yazarlar. Her görev, müfredattan farklı bir temaya dayanır. (%25)
- Paper 2: Öğrencinin okuma ve dinleme becerisini değerlendirir. Öğrenciler üç sesli bölüm dinler ve ders programındaki beş temadan alınan üç adet yazılı bölüm okurlar (%50)
İç Değerlendirme HL:
- Bireysel Sözlü: Sınıfta çalışılan edebi çalışmalardan biri ile ilgili öğrenciler bulgularını ve düşüncelerini sunarlar. Bunu, beş temadan birini veya daha fazlasını edebi metne bağlayan bir tartışma izler. (%25)