Haberler< Geri dönün

5.10.2019

İstanbul Gezginleri Tarihi Yarımada'da

İstanbul Gezginleri Kulübü olarak 5 Ekim Cumartesi günü Kadıköy’de bulunan Eminönü iskelesinde buluşarak vapura bindik. Eminönü’ne geçtiğimiz zaman hocamız rotamızda görünmeyen İş Bankasının düzenlemiş olduğu “İstiklal” sergisini gezeceğimiz müjdesini verdi, ama Müze’ye geldiğimizde serginin açılmasına yarım saat vardı bu yüzden de zamanı değerlendirmek için Mısır Çarşısı’nı gezdik.

Daha sonra İş Bankası Müzesine dönerek sergiyi gezdik. Geziye katılan herkes İstiklal sergisinden çok etkilendi. Kurtuluş Savaşı hakkında yeni bilgiler edindik. İkinci durağımız olan Sultanahmet Camii’ne doğru yürümeye başladık. Yürüyüş yolumuz üzerinde birçok tarihi eserle karşılaştık ve bu tarihi eserler hakkında yeni bilgiler öğrendik. Sultanahmet Camii yoğun bir ziyaretçi istilasına uğramıştı. Biz de burada fazla oyalanmadan Dikilitaş’a yöneldik.

Dikilitaş hakkında grup arkadaşımız efsaneleri ve tarihini anlattıktan sonra yolun karşısındaki Sultan Ahmet Köfteci’ sinde birlikte yemek yedik. Dördüncü rotamız olan Çemberlitaş ‘tan sonra Kapalı Çarşı’ya uğradık. Sonraki durağımız Sahaflar Çarşısı idi. Sahafları gezdik ve kütüphanemiz için kitaplar aldık. Son durağımız Mimar Sinan’ın eseri olan Süleymaniye Camii idi. Caminin içini de gezme fırsatımız oldu. Caminin görkemi hepimizi etkiledi. Süleymaniye Camii’nin yanında bulunan Mimar Sinan’ın türbesini de ziyaret ettikten sonra ilk gezimizi tamamlamış olduk. Bir sonraki Beşiktaş gezimizde buluşmak üzere gezginlerimize veda ettik.