Haberler< Geri dönün

15.2.2020

İstanbul Gezginleri Balat Gezisi

İstanbul Gezginleri olarak üçüncü gezimiz olan Balat gezisine 15 Şubat 2020 günü saat 9’da Kadıköy- Beşiktaş iskelesinde toplanarak başladık. Vapurla geçtiğimiz Eminönü’nden Fener durağına kadar bir otobüs yolculuğu yaptık. İlk durağımız Bulgar Sveti Stefan Kilisesi idi. Kısa süre önce restorasyondan geçirilen görkemli kiliseyi ziyaretimiz sırasında kilisede sergilenen eski fotoğraflar sayesinde kilisenin eski haline dair bilgi sahibi olduk. Ardından inmesi çıkmasından zor olan Fener Rum Erkek Lisesi’ne giden yokuşu tırmanmaya başladık. Fransa’dan getirilen kırmızı tuğlalardan inşa edilmiş tarihi liseyi görme fırsatı bulduk. Sıradaki hedefimiz Fener Rum Patrikhanesi’ne yürüdük. Rumlar için önemi büyük olan Fener Rum Patrikhanesi’ni gezerken İstanbul’un kozmopolit yapısı hakkında daha fazla fikir sahibi olduk. Rotamızda Tahta Minare ve Ferruh Kethüda Camilerine de yer verdik. Gezimizin son durağı olan Surp Hıreşdagabet Ermeni Kilisesi’nde bu sayede yaşadığımız coğrafyanın zengin tarihi üzerinde bilgi sahibi olduk. Arkadaşımız Deniz Efe’nin tavsiyesi ile Fındık Kabuğu Köftecisi’ne gittik ve çok memnun kaldık. Dolu dolu geçirdiğimiz bu geziyi de başladığımız yerde Kadıköy-Beşiktaş İskelesi’nde noktaladık. Gittiğimiz yerleri zevkle gezdik. Siz de daha gitmediyseniz Balat’ı gezmenizi öneriyoruz. Arkadaşlarımızın da katılımını bekliyoruz.