Dersin Tanımı ve Amaçları:

IB DP Dil  B-İngilizce kursu, öğrencilere  var olan İngilizce dil becerilerini güçlendirme ve öğrendikleri dili kullanarak diğer kültürleri anlamaları fırsatı sunar. Dil B –İngilizce, hedef dilde yeterli bilgiye  ve deneyime sahip öğrenciler için tasarlanmıştır.

Dil B –İngilizce (HL)  Dersinin amacı:

  • Öğrencilerin kültürlerarası anlayışlarını geliştirmek
  • İngilizceyi çeşitli bağlamlarda anlamalarını ve çeşitli amaçlarla kullanmalarını sağlamak
  • Başka kültürlerden gelen insanların farklı bakış açılarını ve  beğenisini çeşitli metinlerin incelenmesi ve sosyal etkileşim yoluyla teşvik etmek
  • Öğrencilerin diğer bilgi alanlarıyla ilişkili olarak dilin rolü hakkındaki farkındalığını geliştirmek
  • Öğrencilerin, aşina oldukları diller ve kültürler arasındaki ilişki hakkındaki farkındalığını geliştirmek
  • Öğrencilerin İngilizceyi kullanarak daha yüksek seviyelerde bilgi edinmeleri, çalışmaları ve günlük hayatlarında İngilizceyi rahatlıkla kullanabilmeleri için bir temel sağlamak
  • Öğrendikleri yabancı dilden zevk almalarını, yaratıcılıklarını geliştirmelerini ve entelektüel etkileşimleri için fırsat sağlamak
  • Orijinal olarak İngilizce dilinde yazılmış iki edebi eseri anlama ve analitik becerilerini geliştirmek

Ders programı taslağı ve içeriği:

KONULAR:

Kimlikler

  • Dünya Vatandaşları
  • İnanç ve Kimlik
  • Güzellik ve Sağlık

Deneyimler

  • Hac
  • Ekstrem Sporlar
  • Göç

İnsan Yaratıcılığı

  • Gelecekteki İnsanlar
  • Teknoloji ve İnsan etkileşimi
  • Sanatın Yeniden Tanımlanması

Sosyal Organizasyon

  • Azınlıklar ve Eğitim
  • Yaşam için Ortaklar
  • Mesleklerin Geleceği

Gezegeni Paylaşmak

  • Yoksulluğun Sona Ermesi
  • İklim Değişikliği
  • İnsanlara Güç

Değerlendirme Bilgisi:

Dış Değerlendirme:

• Paper  1: Öğrencinin yazma becerisini değerlendirir. Öğrenciler üç görevin birinden 450-600 kelimelik bir cevap yazarlar. Her görev, müfredattan farklı bir temaya dayanır. (%25)

• Paper 2: Öğrencinin okuma ve dinleme becerisini değerlendirir. Öğrenciler üç sesli bölüm dinler ve ders programındaki beş temadan alınan üç adet yazılı bölüm okurlar (%50)

İç Değerlendirme:

• Bireysel Sözlü: Sınıfta çalışılan edebi çalışmalardan biri ile ilgili öğrenciler bulgularını ve düşüncelerini sunarlar. Bunu, beş temadan birini veya daha fazlasını edebi metne bağlayan bir tartışma izler. (%25)

Kaynaklar: IB Dil B Rehberi, Öğretmen Rehberi Dil B
İlgili Öğretmenler:
Imke Hermann  (ihermann@ielev.k12.tr)
Gaye Koçer  (gkocer@ielev.k12.tr)
Maria Ramadori (mramadori@ielev.k12.tr)

  •  İELEV Okulları “Apple Distinguished School” Oldu
  • Türkiye Özel Okullar Birliği
  • MEB - Okul Sağlığı
  • Erasmus +
  • University of Cambridge ESOL Examinations
  • The Duke of Edinburgh’s International Award
  • Weltverband Deutscher Auslandsschulen
  • Das Deut­sche Sprach­di­plom der Kul­tus­mi­nis­ter­kon­fe­renz
  • Schulen: Partner der Zukunft
  • Die Zen­tral­stel­le für das Aus­lands­schul­we­sen
  • The International Baccalaureate®