Etkinlikler

Toplam: 219
5.10.2019
İstanbul Gezginleri Tarihi Yarımada'da

İstanbul Gezginleri Kulübü olarak 5 Ekim Cumartesi günü Kadıköy’de bulunan Eminönü iskelesinde buluşarak vapura bindik. Eminönü’ne geçtiğimiz zaman hocamız rotamızda görünmeyen İş Bankasının düzenlemiş olduğu “İstiklal” sergisini gezeceğimiz müjdesini verdi, ama Müze’ye geldiğimizde serginin açılmasına yarım saat vardı bu yüzden de zamanı değerlendirmek için Mısır Çarşısı’nı gezdik. Daha sonra İş Bankası Müzesine dönerek sergiyi gezdik. Geziye katılan herkes İstiklal sergisinden çok etkilendi. Kurtuluş Savaşı hakkında yeni bilgiler edindik. İkinci durağımız olan Sultanahmet Camii’ne doğru yürümeye başladık. Yürüyüş yolumuz üzerinde birçok tarihi eserle karşılaştık ve bu tarihi eserler hakkında yeni bilgiler öğrendik. Sultanahmet Camii yoğun bir ziyaretçi istilasına uğramıştı. Biz de burada fazla oyalanmadan Dikilitaş’a yöneldik. Dikilitaş hakkında grup arkadaşımız efsaneleri ve tarihini anlattıktan sonra yolun karşısındaki Sultan Ahmet Köfteci’ sinde birlikte yemek yedik. Dördüncü rotamız olan Çemberlitaş ‘tan sonra Kapalı Çarşı’ya uğradık. Sonraki durağımız Sahaflar Çarşısı idi. Sahafları gezdik ve kütüphanemiz için kitaplar aldık. Son durağımız Mimar Sinan’ın eseri olan Süleymaniye Camii idi. Caminin içini de gezme fırsatımız oldu. Caminin görkemi hepimizi etkiledi. Süleymaniye Camii’nin yanında bulunan Mimar Sinan’ın türbesini de ziyaret ettikten sonra ilk gezimizi tamamlamış olduk. Bir sonraki Beşiktaş gezimizde buluşmak üzere gezginlerimize veda ettik.

18.9.2019
Okulumuz İlkeleri

Unser Leitbild Der Schulentwicklungsprozess schreitet im Einklang mit den von uns und der Zentralstelle für das Auslandsschulwesen (ZfA) gesetzten Entwicklungszielen voran. Wir hatten alle Schulmitglieder im letzten Schuljahr 2018-2019 über das pädagogische Qualitätsmanagement informiert und gemeinsam mit ihnen an der ersten Umsetzung “das Erstellen eines Leitbildes” gearbeitet. Da das Leitbild unser Grundsatz für die weitere Schulentwicklungsarbeit sein wird, war es uns sehr wichtig, das Leitbild unserer Schule gemeinsam mit allen Schulmitgliedern zu erstellen. In diesem Zusammenhang haben wir mit den Lehrern, Schülern und Eltern unserer Schule an dieser Umsetzung gearbeitet. Die Ergebnisse dieser Zusammenarbeit haben wir in der Steuergruppe in einem Leitbild mit elf Leitsätzen widerspiegeln lassen. Nun freuen wir uns das Ergebnis unserer gemeinsamen Arbeit teilen zu können. Wir bedanken uns bei allen Schulmitgliedern, die bei der Erstellung des Leitbildes mitgewirkt haben. Das Leitbild unserer Schule finden sie hier Okulumuz İlkeleri Okul gelişim süreci, Yurtdışı Okullar Merkezi Ofisi (ZfA) ve tarafımızca belirlenen gelişim hedefleri doğrultusunda ilerlemektedir. Bu bağlamda 2018-2019 eğitim – öğretim yılında, pedagojik kalite yönetimi hakkında tüm okul paydaşlarını bilgilendirdik ve ilk ortak uygulama için “İlkeler Çalışması”na başladık. İlkelerimiz, tüm okul gelişim çalışmalarımıza yol gösterici olacağından, okulumuzun ilkelerini tüm okul paydaşlarıyla birlikte oluşturmak bizim için çok önemliydi. Bu düşünceyle ilk ortak uygulamada öğretmenler, öğrenciler ve velilerle birlikte çalıştık. Çalışmanın sonuçlarını, okul gelişim grubu tarafından 11 maddede topladığımız okulumuzun ilkelerinde yansıttık. Ortak çalışmamızın sonucunu paylaşmaktan dolayı çok mutluyuz. İlkelerimizin oluşturulmasında katkıda bulunan tüm okul paydaşlarına teşekkür ederiz. Okulumuzun İlkelerine buradan ulaşabilirsiniz

30.4.2019
İELEV Özel Lisesi Fotoğrafçılık Kulübü Sergisi Açıldı

23 Nisan Ulusal Egemenlik Haftası kutlamaları kapsamında; İELEV Fotoğrafçılık Kulübü Sene Sonu Sergisi, okulumuz fuayesinde 16 Nisan 2019 Salı günü ziyarete açılmıştır. 17 Mayıs 2019 Cuma gününe kadar görülebilecek sergi, 26 öğrenci ve 1 öğretmenin katılımıyla toplam 27 fotoğraf sanatçısının 87 adet 30x40 ebadında siyah-beyaz ve renkli fotoğraflarından oluşmaktadır. Öğrencilerimiz, sergi oluşum aşamasına kadar geçen süreç ve fotoğrafçılık hakkında değerlendirmelerini birkaç cümleyle anlattılar: Bade Naz Kılıçoğlu (10/C): Fotoğrafçılık Kulübü’nde en iyi fotoğrafın en iyi makineden değil fotoğrafçının perspektifinden çıktığını gördüm. Dışarıda gezintiye çıktığım zaman en sade, en basit nesneye bile farklı bir gözle bakmayı öğrendim. Fotoğraf çekimi esnasında enstantane ve diyaframa dikkat etmemiz gerektiğinin farkına vardım. Kulübüm sayesinde yanımda çoğunlukla fotoğraf makinemi taşımaya başladım ve bu bana çok keyif veriyor. Eylül Yıldız (Haz/B): Öncelikle bu sene bize ayrı bir bakış açısı katan öğretmenimize çok teşekkür ederim. Sayelerinde artık fotoğraf makinesinin kadrajına baktığımda sadece makineyi -tuttuğum nesneyi- görmüyorum; oranı, perspektifi görebiliyorum. Bu yıl benim açımdan çok verimli geçti. Gizem Nur Özden (11/A): Bir fotoğrafçı olarak yalnızca farklı görüyor olmak yeterli değildir. Duyulan, görülen ritimler fotoğrafa yansıtılmalıdır. Dokular, renkler, açılar… hepsi birbiri içinde uyumlu olmalıdır. 23 Nisan kutlamaları kapsamında açılan Fotoğrafçılık Kulübü Yıl Sonu Sergisi’ne katılan ve sergi düzenlemelerine katkı sağlayan birisi olarak bu uyumu yakaladığımızı düşünüyorum. Bu bağlamda birçok farklı sanatçının kendi sanatını yansıttığı bu sergiye katılmak ve yapım aşamasında bulunmak oldukça gurur verici. İdil Zeynep Polat (9/B): Bu sene katıldığım Fotoğrafçılık Kulübü’nde çevremdeki nesnelere ve genel olarak dünyaya farklı bir açı ile bakmayı öğrendim. Katılımcı fotoğrafçıların listesi aşağıdadır: Ali Eren Erbaş, Anastasia Ebru Sönmez, Andre Can Bekker, Aylin Alina Tüfekçi, Bade Naz Kılıçoğlu, Berkin Işık Tozan, Ceylin Tuncay, Deniz Yıldırım, Eda Ertural, Elif Mina Öztekbaş, Eylül Yıldız, Gizem Nur Özden, Göksel Tekir, Hasan Fehmi Ekşioğlu, Irmak Ümran Altay, İclal Yıldız, İdil Zeynep Polat, Nedim Alp Toker, Öykü Şahin, Peri Tüfekçi, Selin Mehlika Deniz, Serra Kardaş, Tuna Gürsu, Zeynep Begüm Aksoy, Zeynep Berru Köksal, Zeynep Köprülü, Zeynep Özkaynakçı Ekteki katalogda eserleri görebilirsiniz.

Toplam: 219

İELEV Okullarından haber almak için e-bültenimize kayıt olun.