Bizden Haberler< Geri dönün

5.11.2013

Comenius Ziyaretinin Ardından

Sokrates programı, Avrupa Topluluğu’nun eğitim alanındaki faaliyet programıdır. Program, topluluğun, üye devletlerle iş birliği içerisinde yürütülecek bir dizi etkinlik yoluyla, “eğitimde kalitenin geliştirilmesine katkıda bulunması”nı ön görmektedir. Ayrıca, Birliğin tüm vatandaşları için yaşam boyu öğrenme ilkesinin desteklenmesi taahhüdünü de taşımaktadır.

Socrates Programı’nın hedefleri: Tüm düzeylerde eğitimde Avrupa boyutunun güçlendirilmesi, Avrupa’daki eğitim kaynaklarına ülkeler arası erişimi kolaylaştırmak, diğer yandan eğitimin tüm alanlarında fırsat eşitliği oluşturmak, Avrupa Birliği dillerinde, özellikle de daha az kullanılan ve öğretilen diller konusundaki bilginin kalite ve nicelik açılarından iyileştirilmesini desteklemek, eğitim alanında, eğitim kurumları arasında değişimi teşvik ederek, açık ve uzaktan öğrenmeyi, bilgi değişimini geliştirmek, eğitim uygulamaları ve malzemelerin geliştirilmesi konusundaki yenileştirmeleri desteklemek ve eğitim alanında ortak politika konularını incelemektir. Bu amaçlara ulaşılmasında, program, kadın ve erkek arasındaki eşitliğin sağlanmasını ve engellilere eşit fırsat tanınmasını desteklemekte, toplumsal dışlanma, ırkçılık ve yabancı düşmanlığına karşı aktif olarak mücadele etmektedir.

   

Ziyaretler, katılımcıların başka forumlarda benimsenen yaklaşımları göz önünde bulundurmalarına yardımcı olmakta ve eğitim karar vericilerine Avrupa çapında, eğitime ilişkin daha etkin ve daha güncel bilgi sağlamaktadır.

Socrates’e katılımcı olan diğer ülkelerin herhangi birinde bir hafta sürecek şekilde organize edilen söz konusu ziyaretlere uygun adayların katılımını teminen AB tarafından destek sağlanmaktadır. Daha genel bir ziyaret programı içerisinde ulusal düzeyde Ulusal Ajanslar ve Avrupa düzeyinde Avrupa Komisyonu tarafından koordine edilen ziyaretler, yerel düzeyde ev sahibi ülkenin ilgili eğitim yetkilileri ve okul yöneticileri tarafından organize edilmektedir.

Her ziyarette farklı ülkelerden katılımcılar bir araya gelmektedir. Eğitim Kurumları Müdürleri, Eğitim Danışmanları, yerel ve ulusal düzeyde eğitim alanında çalışan uzmanlar, öğretmen ve öğrencilerin Comenius ziyaretleri; Eğitim sistemleri, Eğitim sisteminin aktif tarafları, öğretmen, öğrenci, ebeveynler, eğitim ve araçları okul ve çevresi, eğitim ve öğretimle ilgili diğer düzenlemeler konularında yapılmaktadır.

  

Geçtiğimiz öğretim yılı yapmış olduğumuz başvurunun kabul edilmesiyle, bu öğretim yılında okulumuz Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları, Sokrates faaliyetlerinin bir alt faaliyeti olan Comenius Programına kabul edildi. Comenius faaliyetinin amacı da, eğitimde kaliteyi artırmak, eğitimde Avrupa boyutunu güçlendirerek kültürler arası diyaloğun geliştirilmesini ve dil öğrenimini teşvik etmektir.

Devlet Planlama Teşkilatı, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi ( Ulusal Ajans) tarafından koordine edilip denetlenen Socrates Eğitim Programları çerçevesinde, İspanya, Polonya, Romanya ile Türkiye’yi temsilen Okul Müdürü olarak ben ve projemizin koordinatörü İngilizce Öğretmenimiz Nergis Kasımoğlu, 24-27 Ekim 2013 tarihleri arasında, ana teması “Family Traditions, School Traditions” olan ve 2 yıl sürecek projeyi gerçekleştirmek üzere, İspanya’nın Malaga kentine bağlı, Puente Genil adlı ilçesinde bir araya geldik.

Avrupa Birliği uyum süreci çalışmaları kapsamında gerçekleşen program gereği, katılımcılarla, anaokulu, ilk ve orta öğretim kurumlarını ziyaret edip değişik sınıflarda ders izleme fırsatı bulduk. Okulların yönetici ve öğretmenleri ile toplantılar yapıp ders programları, uygulamalar ve okulların işleyişi konusunda bilgiler aldık. Okul Müdürleri ve proje koordinatörleri ile yapılan toplantıda Aile ve Okul geleneklerimizi içine alan projenin detaylarını görüşerek önümüzdeki iki yılın Ülkeler bazında ziyaret programını oluşturduk. Okulların eğitim sistemi hakkında karşılıklı bilgi alışverişinde bulunduk.

   

Proje ortağı ülkeler Puente Genil’in Belediye Başkanı tarafından makamında ağırlanarak yaptıkları projenin önemini içeren bir konuşma sonrasında tebrik edildi. Ardından Projeye dahil ülkelerle beraber CORDOBA Kültür Sarayında Kültürden sorumlu politikacıları tarafından karşılandık ve bu projenin kültür, din ve diller arasında öneminin dünya barışına sağlayacağı katkıyı vurgulayan konuşmasını dinledik.

Projemiz Türk örf, adet ve geleneklerini, Türk eğitim sistemini İELEV Eğitim Kurumlarının kendine ait değer ve geleneklerini tanıtmamıza olanak sağlayacaktır. Ayrıca bu proje bize farklı kültürlerin aile yapılarını, gelenek ve göreneklerini, eğitim sistemleri ile beraber okul yaşantılarındaki kendilerine özgü gelenekleri öğreterek kültürel açıdan zenginleşmemize yardımcı olacaktır.

  

7-11 Mayıs 2014 tarihleri arasında yapılacak olan projemizin ikinci toplantısına Türkiye’yi temsilen İELEV Özel Ortaokulu ev sahipliği yapacaktır. İspanya, Romanya ve Polonya’dan gelecek olan öğrenci ve öğretmenleri ağırlayacak olan okulumuz 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı yeniden yaşatmanın ve 9 Mayıs Avrupa Günü kutlamalarının heyecanını proje ortaklarıyla birlikte paylaşacaktır.

Ziyaret edilen okuldaki yöneticilerin, ev sahibi ülke temsilcilerinin gösterdiği yakınlık ve ilgi; katılımcıların birbiriyle olan yapıcı, sıcak ve uyumlu ilişkileri de grubun dinamiğini artırarak çalışmanın daha verimli geçmesini sağladığını; ayrıca eğitim gibi önemi yadsınamayacak bir konuda değişik Avrupa ülkeleri eğitimcileri ile fikir alışverişinde bulunmanın, bilgi ve belgeleri paylaşmanın, farklı sistemleri tanımak, kendi sistemimizi anlatmak; eğitim sistemlerini, uygulamaları görmenin; çalışmalarımızı yapılandırmak açısından çok yararlı olduğunu da belirtmem gerekir.


Foto Galeri