IB Matematik: Analiz ve Yaklaşımlar (HL)

Dersin tanıtımı ve amaçları:

Dersin dili İngilizce’dir.

IB-DP'nin hedefleriyle aynı doğrultuda, okulumuzdaki matematik öğretimi, 21. yüzyılda eğitimin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak öğrencilerimizin matematiksel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi ve bu becerileri günlük yaşamlarına uygulamayı amaçlamaktadır. Diploma Programı boyunca öğretme ve öğrenmeye yönelik yaklaşımlar, öğretme ve öğrenme ortamına nüfuz eden kasıtlı stratejileri, becerileri ve tutumları ifade eder. IB öğrenen profili özellikleriyle özdeş bir şekilde bağlantılı olan bu yaklaşımlar ve araçlar, öğrencinin öğrenmesini arttırır ve Diploma Programı değerlendirmesi ve ötesinde öğrencinin hazırlanmasına yardımcı olur.

Buna göre, İELEV'deki matematik dersi, IB öğrenen profili, ATL becerileri ve uluslararası fikirlilik özelliklerinin geliştirilmesine katkıda bulunur.

İELEV'deki tüm matematik derslerinin IB-DP Matematik Rehberinde belirtildiği gibi amacı öğrencilerin:

  1. Matematiğin tadını çıkarma ve matematiğin zarafeti ve gücünün takdirini geliştirme
  2. Çeşitli bağlamlarda, derinlemesine ve güvenle kavramları anlama
  3. Çeşitli bağlamlarda açıkça ve güvenle iletişim kurma
  4. Mantıksal ve yaratıcı düşünceyi geliştirme, matematiği kullanma konusunda güven uyandırmak için problem çözmede sabır ve sebat etme.
  5. Okulu bıraktıktan sonra öğrenmeye aktif olarak katılmaya devam etmelerini sağlayacak ve onları daha iyi notlar alarak üniversiteye kabul edilmekle kalmayacak, aynı zamanda yükseköğretim sırasında başarıya ulaşmaları için yardımcı olacak çeşitli beceriler geliştirmeleri konusunda teşvik etme
  6. Matematiğin evrenselliği ve çok kültürlü ve tarihsel perspektifi bilinciyle matematikteki uluslararası boyutu takdir etme.
  7. Matematiğin diğer disiplinlere ve TOK kursunda belirli bir “bilgi alanı” olarak katkısını takdir etme.
  8. Eleştirel olarak kendi çalışmaları ve başkalarının çalışmalarına yansıtma yeteneğini geliştirme.
  9. Okulların, IB Diploma Programı eğitiminin kendine özgü doğasını, idealizm ve pratiklik karışımıyla tanımlamasına izin verme.
  10. Bağımsız ve iş birliğine dayalı olarak matematik anlayışlarını genişletme.

Ders programı taslağı ve içeriği:

Yıl I:

Sayı ve Cebir (39 saat), Fonksiyonlar (32 saat), Geometri ve Trigonometri (51 saat) konuları ele alınacaktır. Öğrenciler ayrıca iç değerlendirme çalışmalarına ilk yılda (20 saat) başlayacaklar.

Yıl II:

HL için İstatistik ve Olasılık (33 saat), Matematik (55 saat) ele alınacaktır. İç değerlendirme çalışması ikinci yılın başında (10 saat) tamamlanacaktır.

Değerlendirme Bilgisi:

Dış Değerlendirme:

Paper 1
Süre: 120dk./Ağırlık:% 30 / Not: 110

Paper 2
Süre: 120dk./Ağırlık:% 30 / Not: 110

Paper 3
Süre: 60 dk / Ağırlık: 20% / Not: 55

İç Değerlendirme:

Matematiksel araştırma-makale:
Süre: 30 saat / Ağırlık: 20% / Notlar: 20
Bu, derinlemesine inceleme ve araştırma içeren yazılı bir çalışma.
Bir matematik alanının incelenmesi.
Her öğrenci araştırmayı bireysel olarak hazırlar.

Kaynaklar:

  • Ratti, J. S. ve Mc Su, M. College Algebra and Trigonometry (3. Edition). Pearson.
  • Micheal Haese, Mark Humphries, Chris Songwin, Ngoc Vo. Mathematics Series: Mathematics for the International Student (IB Diploma) Mathematics: Analysis & Approaches HL Haese and Harris.

www.ibo.org (OCC)
http://www.khanacademy.org/
https://education.ti.com/en/timathnspired/us/home (GDC)
http://mathbits.com/MathBits/TISection/Openpage.htm
http://www.mrsantowski.com
http://www.math.psu.edu/dna/graphics.html

Referanslar:
Uluslararası Bakalorya Organizasyonu. Matematik: analiz ve yaklaşımlar rehberi. İlk Sınavlar 2021. Galler: İngiltere
Öğretmen İletişim: HoD. Sinan KOCA skoca@ielev.k12.tr / Ferdi Ateşin fatesin@ielev.k12.tr / Rüya DOĞAN rdogan@ielev.k12.tr

  •  İELEV Okulları “Apple Distinguished School” Oldu
  • Türkiye Özel Okullar Birliği
  • MEB - Okul Sağlığı
  • Erasmus +
  • University of Cambridge ESOL Examinations
  • The Duke of Edinburgh’s International Award
  • Weltverband Deutscher Auslandsschulen
  • Das Deut­sche Sprach­di­plom der Kul­tus­mi­nis­ter­kon­fe­renz
  • Schulen: Partner der Zukunft
  • Die Zen­tral­stel­le für das Aus­lands­schul­we­sen
  • The International Baccalaureate®