Bizden Haberler< Geri dönün

2.4.2015

İELEV Eğitim Kurumlarında Eğitim Teknolojileri

Öğretimde öğrenciye kazandırılmak istenen bilgi ve kazanımlar, öğrenciler öğrenim ortamında aktif olarak rol aldıklarında gerçekleşebilir.

1:1 (bire bir) dijital öğretim kapsamında iPad, 21. Yüzyıl insanının gerektirdiği dijital vatandaşlık ve bilgi okuryazarlığı niteliklerinin İELEV Eğitim Kurumlarında erken yaşta kazandırılması sürecinde aktif bir şekilde yer alıyor.

İşte bu noktada öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi gibi eğitim teknolojisinin önemli işlevleri,  dijital öğrenme nesnelerinin öğretim hizmetlerinde verimli kullanılması, öğretmen ve öğrenciyi serbest hale getirmesi, zaman ve mekan yönünden serbestlik sağlaması, ihtiyaca uygun farklı uygulamaları sunması, bilgiye birinci kaynaktan ulaştırabilmesi, öğretimi bireyselleştirmesi ve tekrar kullanılabilen içerikler sunması olarak karşımıza çıkıyor.

Bu süreçte tüm sınıflarımızda yer alan Apple Tv ve iPadler, iMac Laboratuvarları, 3D teknoloji sınıflarımız, zümre odalarında yer alan Mac mini bilgisayarlar ve okullarımızda konumlandırılan Mac sunuculardan oluşan zengin bir teknik donanıma sahibiz.

Ayrıca kullandığımız güçlü Apple uygulamaları, iBooks Author ile hazırlanmakta olan zenginleştirilmiş interaktif ders kitapları, iTunes U, Google eğitim platformu kapsamında öğrenci ve öğretmenlerimize sunulan sınırsız kapasiteli bulut depolama alanı ve Google eğitim uygulamalarını da aktif olarak kullanıyoruz.

Pedagojik, akademik ve teknik uygulanabilirlikleri göz önünde bulundurup SAMR ve 5E öğrenme modellerini temel alarak kendimize ait Çok Fonksiyonlu Etkileşimli Öğretim Modelini geliştirdik.

Öğretim modelimiz ile öğretim süreci öğrenci okula gelmeden başlayıp okul sonrasında da devam ediyor. Öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan sunum, video, tartışma ortamı vb. uygulamalar öğrencilerimizle ders öncesinde paylaşılıyor. Göreceği ders hakkında fikir sahibi olan öğrenciler yine dersten önce öğretmen tarafından hazırlanmış olan çevrim içi hazır bulunuşluk testini uyguluyor. Öğretmenlerimiz gelen sonuçlar doğrultusunda dersin hazırlığını yapıyor ve ona göre öğretimi şekillendiriyor.

Sınıf içinde kullanılacak dijital öğretim nesneleri konu ve kazanımlara göre ayrı ayrı araçlarla öğretmenlerimiz tarafından hazırlanıyor ve ders planında belirlenen zamanda hazırlanmış ilgili öğretim nesnesi sınıfta kullanılıyor. Öğrenciler de iPadleri ile kendi çalışmalarını hazırlayıp öğretmenleriyle ve diğer öğrenciler ile paylaşımlarda bulunabiliyor.

Bu süreç Apple eğitim uygulamaları ve Google eğitim uygulamaları ile işliyor. Özelliklerine göre ders-konu-ünite sonlarında daha kapsamlı ölçme uygulamaları çevrim içi olarak uygulanıyor ve öğrencilerin genel değerlendirmeleri alınmış oluyor. Yapılan değerlendirmeler öğrenciler ile de paylaşılabildiğinden öğrenciler de kendi durumlarını izleyebiliyorlar.

Bu öğretim modeli, konu ve kazanım boyutunda ilgi çekmenin, kavramanın, uygulama ve geliştirmenin, ölçme ve değerlendirmenin, yaratıcılığın, yapılandırmacılığın, harmanlanmış öğretimin (blended learning) ve ters yüz edilmiş sınıfların (flipped classroom) özelliklerini farklı stratejilere yönelik farklı fonksiyonlarla ele alan bir öğretim modeli.

Model, altı ayrı faktörün kombinasyonlarıyla ortaya çıkan, beş ayrı fonksiyonun öğretmenler tarafından uygulanması ve öğrencilerin bu fonksiyonlarda aktif olarak rol alması süreci ile işliyor. Her fonksiyonda stratejimizle uyumlu olarak seçilen iPad uygulamaları ve web tabanlı uygulamalar kullanıma sunuluyor.

Explain Everything Uygulamasında Örnek Okul

Explain Eveything uygulaması ile öğretmenlerimiz sınıflarımızda beyaz tahtayı iPad üzerinde kullanabiliyor. Bu sayede beyaz tahta sınıf içerisinde sadece bir yerde durmayıp sınıfın her yerinde öğretmenlerimizle  hareket halinde oluyor. Öğretmenimiz ekranını Apple TV ile sınıfa yansıtıyor ve tüm öğrencilerin görmesini sağlıyor.

Tüm çalışmalar kayıt altına alınabildiği gibi öğrencilerimizle de paylaşılabiliyor. Bunun dışında yürüttüğümüz flipped classroom modeline yönelik çalışmalar ve öğrencilerden katılması istenen proje ve ev çalışmaları okul dışında yürütülebiliyor. Öğretim sürecinde  kullanılabilecek tüm dijital materyallerin animasyona veya videoya dönüştürülmesi, öğrenciler ve öğretmenler için akademik fikirlerin ekranda harekete geçirilmesine olanak sağlıyor. Her zaman her yerde öğrenci tarafından ulaşılabilir olmasıyla öğretim süreci sürekli devam etmiş oluyor.

Tabletli öğretimin en önemli unsurlarından biri olan Explain Everything uygulaması tüm süreçlerimizde aktif olarak yer alıyor. Bu öğretim modelinin uygulanabilirliğine yönelik, öğretmenlerimiz tüm eğitim öğretim sürecinde ve dönem başı hazırlık dönemlerinde farklı boyutlarda eğitimler alıyor. Bu uygulamadaki farkımızla Explain Eveything’in yaratıcısı Morris Cooke firması dünyadan örnek okul olarak seçtiği İELEV Eğitim Kurumlarını 21-24 Ocak 2015 tarihleri arasında Londra’da düzenlenen BETT Show’a davet etti. Morris Cooke CEO’su Bartosz Gonczarek ve İELEV Eğitim Kurumları Eğitim Teknoloğu Serhat Gürgün birlikte “Explain Everything: Animate ideas with an interactive screencasting whiteboard” ( “Explain Everything: Fikirleri etkileşimli ekranda harekete geçir) başlıklı sunumu gerçekleştirdiler.


Foto Galeri