Haberler< Geri dönün

21.5.2018

İELEV’de IB-CAS Çalışmaları Sürüyor

IB-CAS Programı, öğrencilerin akademik gelişimlerinin yanı sıra, kendilerini daha iyi tanıyarak yerel ve uluslararası sorunlara karşı duyarlılık geliştirmelerini, başkalarıyla işbirliği içinde çalışmalarını, özel yeteneklerini paylaşmalarını hedeflemektedir.

Öğrencilerimiz IB programının ilk yılı itibariyle CAS’in üç alanında da birçok çalışma gerçekleştirmiştir.

Yaratıcılık: Çalışmalar, okul müfredatı dışında sanat ve yaratıcılık içeren diğer tüm aktiviteleri, toplum hizmeti projelerinin tasarlanmasını ve bunların gerçekleştirilmesindeki kişisel yaratıcılığı kapsar. 11. Sınıf öğrencilerimiz bu kapsamda sahne sanatları, yaratıcı yazı çalışmaları, film çekme, mutfak sanatları, el sanatları, farklı dillerdeki MUN/EYP seminerlerinde delege olma, piyano/gitar/armonika/keman çalma, çocuk kitabı yazma, çanta dizayn etme, vals/hiphop/tango dansları, fotoğrafçılık, karakalem resim çizimi gibi etkinlikler gerçekleştirmişlerdir.

Fiziksel Etkinlik: Çalışmalarının amacı, öğrencilerin çeşitli fiziksel aktivitelerle yaşam boyu sağlıklı alışkanlıklar edinmelerini sağlamaktır. Okul müfredatı dışında, bireysel sporları, takım sporlarını ve fiziksel aktiviteleri kapsar. 11. Sınıf öğrencilerimiz daha önceden yaptıkları bir spor alanında kendilerine yüksek hedefler belirleyerek ya da yeni bir spor alanında çalışmaya başlayarak bu alandaki çalışmalarını gerçekleştirmişlerdir. Bazı öğrencilerimiz ise spor ile dans faaliyetlerini birleştirmişlerdir. Fiziksel etkinlik alanında kürek, basketbol, fitnes, yüzme, su topu, voleybol, vücut geliştirme, zumba, triatlon ve spor koçluğu gibi çalışmalar gerçekleştirmiştir.

Toplum Hizmeti: Çalışmaların amacı; öğrencilerin kendi kapasitelerinin farkına vararak, kendi eylemleri için karar verme, problem çözme, sorumluluk alma yeteneklerinin geliştirilmesi, yerel ve/veya uluslararası topluma yararlı birer birey olmalarını sağlamaktır. Hizmet aktiviteleri başkaları için ve başkaları ile beraber işler yapmak ve buna kendini adamayı gerektirir. Bu kapsamda ilk yardım kurslarına giden, yaşlılar yurdundaki büyüklerimize spor yaptıran, maddi ihtiyacı olan öğrencilere ders veren, ihtiyaç durumunda çevirmenlik yapan, atık pil toplayarak tekerlekli sandalye alma projesi yürüten, kedi evleri inşa eden, görme engelliler için kitap okuyan, kitap/kıyafet/spor malzemesi yardım kampanyaları yürüten, gönüllü zumba eğitmenliği yapan, sokak hayvanları için kısa film çekip mama ve sahiplendirme kampanyası yürüten, soyu tükenmekte olan hayvan evlat edinen, TEMA/TEGV gibi yardım kuruluşları ile gönüllü çalışan, yardıma muhtaç bir yaşlımızın evini boyayıp yeniden bahçe düzenlemesi yapan, okulumuzda kağıt bardak kullanımına son veren, ayrıca kıyı temizliği projeleri yürüterek çevresel konulara dikkat çeken, metro istasyonlarındaki yanlış davranışlar ve metronun doğru kullanımı hakkında belediye ile işbirliği içinde proje yürüten ve geleneksel sponsorlu yürüyüşümüze katılarak dayanışma ve ekip ruhuyla yardımlaşmanın önemini bir kez daha vurgulayan öğrencilerimiz olmuştur.

CAS, tecrübe ederek öğrenmeyi gerektirir. Dolayısı ile başarılı olmak için araştırma, hazırlık, etik düşünme ve hareket etme, yansıtma, sergileme gibi süreçleri özenle gerçekleştirmek önemlidir. Bu konuda elinden gelen çabayı sarf ederek yaptığı tüm çalışmalarda çevredeki insanların takdirini kazanan ve okulumuzun ismin öğrenme merakını uyandıran öğrencilerimize teşekkür ediyoruz. Öğrencilerimizin kazandıkları tecrübeler ve özgüvenle uluslararası tecrübelerde çok daha fazla yer alacaklarına inanıyoruz.

 


Foto Galeri