7.5.2014
2004 yılından bu yana Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi tarafından düzenlenen “Eğitimde İyi Örnekler Konferansı” na (İÖK) öğretmenlerimiz bu yıl da çeşitli sunum ve atölyelerle katıldı. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, üreten ve iyi örneklerini paylaşmak isteyen eğitimcileri bir araya getiren ulusal bir konferanstır.
Bu yıl 11.si düzenlenen konferans 3 Mayıs 2014 Cumartesi günü Sabancı Üniversitesinde gerçekleştirildi. Konferansa,
Fen ve teknoloji bölümü öğretmenleri Timur Yavaş ve Gül Süner “Model Taksonomisi Numarası: 1118” adlı sözlü sunumlarıyla; matematik bölümü öğretmeni Sultan Tuncel “Çevre – Alan Tahmini”; sosyal bilgiler bölümü öğretmeni Özge Demeter “Sürdürülebilir Kalkınma İçin Alternatif Bir Turizm Modeli: Eko Köyler” adlı poster sunumlarıyla katıldı. Öğretmenlerimiz yüzlerce başvuru arasından seçilen sunumlarıyla eğitim kurumlarımızda yürüttüğümüz çalışmaları diğer eğitimcilerle paylaşmanın gururunu ve mutluluğunu yaşadı.
Öğretmenlerimiz bu yıl, sunumların yanı sıra iki atölye çalışmasına da önderlik etti. Ölçme Değerlendirme-Program Geliştirme Birimi koordinasyonunda Türkçe, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar ve Psikolojik Danışma Rehberlik bölümü öğretmelerinin Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi iş birliğiyle yürüttükleri “Çocuk Hakları Odaklı Eleştirel Medya Okuryazarlığı” programının bir ürünü olarak çocuklara yönelik bir atölye çalışması yaptı.
11 - 15 yaş arası çocuklarla yapılan “Mesajınız Alınmıştır: Haberler, Filmler ve Çizgi Filmler” adlı atölye çalışmasında katılımcı çocukların medyanın farklı ürünleri üzerinden iletilen mesajların bakış açısına göre eksik ya da yanlış algılara sebep olabileceğini fark etmeleri, toplumsal cinsiyet bağlamında medyanın açık ya da örtük mesajlarını sorgulamaları, çizgi film karakterlerin kalıp yargılarla ilişkisini sorgulamaları hedeflenmiştir.
"Yaratıcı Okuma Projesi: Okumak Eğlencelidir" adlı atölyede ise 2013 - 2014 eğitim öğretim yılında Dr. Nilay Yılmaz’ın danışmanlığında Ölçme Değerlendirme-Program Geliştirme Birimi koordinasyonunda başladığımız ve Türkçe bölümünün yürüttüğü “Yaratıcı Okuma Programı” ile elde ettiğimiz deneyimlerimizi meslektaşlarımızla paylaştık. “Yaratıcı Okuma Projesi: Okumak Eğlencelidir” başlıklı atölyede projenin temelini oluşturan kuramsal bilgilerden, yaratıcı okuma sürecini değerlendirmede kullandığımız ölçme değerlendirme araçlarından ve yaratıcı okuma tekniklerinden bahsettik. Ardından 5, 6 ve 7. sınıflarda bugüne kadar okunan altı kitapla ilgili yaptığımız okuma sürecini destekleyen yarışmaları, sosyal projeleri, yaratıcı okuma çalışmalarını uygulamalı olarak değerli eğitimcilerle paylaştık.